Thursday, December 8, 2011

Bercerita Tentang Fairytales: Once Upon A Time.

assalamualaikum.

malam ni tak ada buat apa-apa. oh, sebenarnya kerja menimbun tapi rasanya aku tetap cool macam biasa; mengadap laptop, tengok movie dan drama, serta menganggap sepanjang waktu adalah free time. haha. sangat sukar untuk lihat aku duduk senyap mengadap buku dan pegang pen sambil menulis sesuatu di atas kertas yang dipanggil note. sindrom itu hanya akan melekat kat aku bila dah tiba musim exam dan time dateline.

now, aku nak kongsi sesuatu dengan kamu semua. bercakap pasal fairytales ni, aku sungguh teruja! cinderella, snow white, repunzel, red riding hood, prince charming dan semua watak dalam fairytale bergabung menjadi satu cerita yang sangat menarik dan berbaloi untuk ditonton. watak-watak fairytales ni digambarkan dalam dunia sebenar.

kita semua tahu, dalam fairytales semua kisah dongeng tu berakhir dengan happy ending. heroin dapat kahwin dengan hero, hidup bahagia forever after. tapi dalam siri Once Upon A Time ni lain sikit. bak kata evil queen dalam drama ni, there's  no happy ending except for herself. dengar pun dah macam kejam, kan? and one more thing, snow white ada anak yang bernama emma swan. emma lah yang akan jadi kunci untuk menghapuskan sihir evil queen dan mengembalikan dunia fairytales jadi normal semula.


masih rasa tak excited nak tengok drama ni? oh, sungguh rugi! walau baru tengok lima episod, aku rasa cerita dia menarik. apatah lagi producer drama ni merupakan producer yang sama untuk drama Lost. oh my, aku sangat suka tengok Lost :')

thanks for reading here :')

notahujungkaki: i've always been curious about what happens after 'they live happily ever after'. Once Upon A Time---new and upgoing drama. pssstt! nak jamu mata tengok OUAT. peace! :')

No comments: