Saturday, March 24, 2012

If You Born Around 1980 to 1990, You May Know This.

Assalamualaikum.

Jika nak dikira animasi dulu, zaman-zaman aku membesar dengan kartun zaman sekarang, banyak betul perbezaannya. Baik dari segi penceritaan dan juga teknologi yang mereka pakai. Sekarang ni kita ada Upin Ipin, BoboiBoy. Kalau 2D pulak, kita ada Bola Kampung. Recently, SeeFood --- kartun jerung comel-comel dengan kawan-kawan yang comel juga. Wah, masih tak habis lagi fenomena SeeFood dalam diri aku ni.

Tadi aku dok layan youtube, tiba-tiba terasa nak godek-godek isi dalam youtube tu. Carilah kartun-kartun kat situ. Dan tiba-tiba muncul laa beberapa video yang mengimbau kenangan zaman aku kecik-kecik, dok menunggu depan tv semata-mata nak tengok kartun ni :') Korang pernah tengok tak? Aku gerenti, budak sekarang tak tahu pun kartun ni pernah wujud.

Hikayat Sang Kancil & Buaya

Hikayat Sang Kancil & Monyet

notahujungkaki: Feel so nice bila teringat zaman kecik-kecik dulu :') 

2 comments:

amny said...

setuju sangat2 ! budak2 sekarang ni tak macam kita dulu kannn :\

~::Qie Shea Haris::~ said...

@Amny

Amnyyyy,,, lamanya tak nampak amnyyy appear kat sini. kehkeh :'))