Thursday, May 17, 2012

Terlihat Perbezaannya Di sini. Budak OKU Hilang.

Assalamualaikum.

Teringat kisah budak Belanda yang hilang tempoh hari, semua orang ambil perhatian. Kat mana-mana ada aje orang sebarkan berita tentang kehilangan dia. Semua orang nak ambil tahu dan nak tolong cari budak yang diculik tu. Mujur jumpa, kan.

Aku bukan nak membuka kisah yang dah lapuk tu, dan mungkin kisah yang aku tulis ni sebenarnya semua orang dah tahu. Berita kehilangan seorang budak OKU ni kurang mendapat liputan media. Aku tahu pun melalui salah satu page facebook. Kalau tidak, haraaammm.

Budak OKU hilang.

Di sini sebenarnya terlihat jurang yang terbina antara mereka yang berduit dan orang seperti makcik yang kehilangan anaknya tu. Mereka yang ada duit, boleh bayar dan iklankan berita kehilangan anak, tetapi mereka yang tidak mampu berbuat demikian, hanya mengharapkan orang menyebarkan berita kehilangan insan tersayang di samping bantuan pihak berkuasa. Betul? Salah? Entahlah.

Terima kasih kerana membaca entri ini. Have a nice day :)

notahujungkaki: Semoga budak OKU itu kembali kepada keluarga yang mencari. Mudah-mudahan :)

4 comments:

Iera balqis said...

itula pasal kan..sye tgk makcik nie kehilangan ank mesti sedih gler..sye pon tgk sdey jek dgn pihak media & polis xambil peduli ttg kehilangan bdak OKU nie..klo sye mesti menderita & rindu kat bdak OKU tu..bdak OKU tu xtawu pape..knp zaman skrg makin kejam & xperikemanusiaan..hurmm..semoga dak OKU nie dpt diselamatkan dgn baek..Amin..insyaAllah ;)

Outbound di malang said...

salam gan ...
menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
di tunggu kunjungan balik.nya gan !

~::Qie Shea Haris::~ said...

@Iera Balqis

itu laa. kasihan kan makcik tu. mudah mudahan budak tu segera dijumpai :) BTW, thanks for drop ur comment here :)

outbound malang said...

kunjungan gan .,.
Menjaga kepercayaan orang lain lebih penting daripada membangunnya.,.
di tunggu kunjungan balik.na gan.,.