Saturday, February 12, 2011

Hati Yang Mana Untuk Kamu?

aku rasa ada jugak beberapa orang dah buat entri pasal hari kekasih.aku pon nak buat jugak.hehe :) apa istimewanya hari kekasih ni?setahun sekali pulak tuh disambut.perghhh..cam penting ja kan hari kekasih ni.but..rasanya tak adalah penting sangat kot hari tu.eh silap.sangat tak penting!*bagi aku laa ;)* as muslim,kita TAK BOLEH,CANNOT meraikan hari itu.cam dah terikut-ikut dengan budaya barat,kan kan?takkan laa setahun sekali baru nak meraikan kekasih atau orang-orang yang disayangi.habis tuh,hari-hari lain,dibiar aje laa eah eah?kesian kan orang-orang kesayangan tu.setahun sekali ja baru diraikan dan disayangi.

seorang kawan rapat aku,sangat teruja dengan hari kekasih.aku pun tak tahu kenapalah dia excited sangat.nak kata first time rai hari-hari penting bersama-sama kesayangan dia tu,rasanya tiap-tiap tahun tak pernah miss sambut anniversary dengan bf dia.belum campur tolak dengan sambut birthday.ni nak sambut hari kekasih pulak!

pagi-pagi buta,waktu aku tengah sedap-sedap layan mata tidur,dia telefon semata-mata hendak bercakap tentang ---->

dia: tak sabar aku nak tunggu 14feb
aku: ada apa dengan 14feb?*seryus,aku blur*
dia: takkan ko lupa.kan hari kekasih.bf aku dah sediakan rancangan ntuk aku.teruja!*lepas tuh kawan gelak2*
aku: erkkk..yang ko teruja sangat kenapa?
dia: iyalah..nama pun hari kekasih.mestilah teruja nak sambut dengan kekasih.
aku: *berleter kejap kat telinga kawan* kau tahukan kita ni manalah boleh sambut hari kekasih ni.terikut-ikut dengan budaya barat pulak.kau sendiri tahu kan sejarah hari kekasih tu?masih nak sambut jugak?
dia: alah,bukannya kita sambut cam dorang.saje suka-suka.setahun sekali ja pun.waktu-waktu macam ni laa nak rasa dihargai.
aku: abis,selama ko kawan dengan dia,tak pernah dihargai laa eah?setahun sekali je laa kau rasa dihargai,lain-lain hari,kau tak dihiraukan ke?
dia: mmm..*terus cakap pasal lain pulak.hehe :) mesti kawan dah malas nak dengar aku bebel pagi-pagi xD*


sebenarnya,kasih sayang ni bukan ditunjukkan setahun sekali ja.tiap-tiap hari kita boleh tunjukkan rasa sayang kita.kat keluarga,kawan-kawan.tak ada limit ;)


cinta setegar rotan,walau dibengkokkan,masih utuh :)

kasih syg umpama bunga,mula-mula mekar lama-lama layu.jadi sirami kasih syg itu dengan kepercayaan dan saling mengerti T.T

 walau kelopak bunga tak bercantum,masih lagi berkumpul menjadi hati :)

 cinta seperti lilin.sanggup membakar diri semata untuk org yg disayangi.adakah anda begitu? xD

cinta dan kasih syg perlu dijaga dengan sebaiknya supaya diri tak terlalu alpa ^^

hati di atas untuk orang-orang yang tahu menghargai kasih sayang dan cinta :) mana satu cinta hati anda? *wink2*

credit to najla,my dear friend.pinjam kata-kata pujangga kamu :)

notahujungkaki:to 'kawan',maap laa ya pasal membebel kat u pagi tadi.hehe ;) sayang kamooo 

Thank you for reading my entry \(^0^)/ 

No comments: