Monday, February 7, 2011

Holiday dengan HUJAN

title di atas tuh bukanlah menyatakan kumpulan HUJAN yg pemes dgn lagu mencari sebuah konklusi *erkkk.. btol ke tajuk lagu tuh???* sepanjang cuti hari tuh, segala rancangan yang telah aku plan sebaik mungkin musnah gara-gara HUJAN turun tanpa henti-henti. but.. adalah jugak ntok beberapa ketika tak hujan tapi kan, musti hujan punya. wuwuu~ bila aku dah tinggal sehari dua kat kampung tuh, tak nak laa pulak HUJAN. wawaaa~ keciwanya aku! tapi kena hingat, HUJAN tuh rahmat tuhan. kena bersyukur.. aminnn.. *muka tunduk sambil tadah tangan* <3


adalah jugak sehari tuh aku ngan adik lelaki aku, Juan berdegil nak jugak kuar padahal dah diingatkan oleh BAPA kami bahawa langit menunjukkan tanda-tanda hari hendak hujan *abah aku pakar kaji cuaca..hehe* tapi kami berkeras jugak nak merempit berdua. hehe..ala-ala pasangan kapel yg sanggup berpanas berhujan bersama. nah..ambik kau, bila dua-dua basah dek kena hujan yang lebat bagai nak rak walau masing-masing pakai baju hujan *aku punya baju hujan kaler oren yang terang gila* perghhh.. segan siot!da laa mamat sekor ni bawak moto cam sipowt. asal berenti kat traffic light tu, aku musti tunduk. tau orang-orang yang dengan selesanya berada dalam kereta masing-masing memandang ke arah si pemakai baju hujan kaler oren *aku laa tuh :(*


tapi yang penting kami selamat sampai ke rumah dalam keadaan baik-baik sahaja walau hakikatnya tak berapa nak baik sangat pasal beberapa jam lepas tuh, kami rasakan kepala cam berat semacam. hah..tanda mau demam.wuuuwaaa..nasib selsema aje.hehe..antibodi badan kuat beb! :)


hah, kat sini pon aku nak tunjuk sesuatu yg.. yang incredible! cuba tingok binatang belaan abah aku nih. yg paling kecik skali. perasan tak apa yang aku perasan? isyyy..


tuu..beliau sedang memandang kamera

dan beliau terus merenung lagi..

hah..yg nih paling tak boleh blah.aku nak candid tapi beliau cam tau-tau aje yg aku nak tangkap gambar beliau bersama keluarga.ahli keluarga beliau sibuk meragut rumput but beliau pulak mahu menunjukkan muka beliau yg blurr.




nampak tak? nampak tak? beliau seakan tahu ada orang nak amik gambar beliau bersama keluarga terchenta.mana laa beliau belajar cara renungan sebegitu? *pikir,pikir*


beliau yg memakai baju oren dengan sluar hitam, berambut panjang ini pulak tak termasuk dalam persoalan di atas.si penyibuk ni asik menyibuk je bila aku mula amik gambar.cesss..


gambar paling last tuh tak ada kena mengena dengan sesapa.hehe..dia si penyibuk yg akan menyibuk bila aku mula amik gambar. hah, kalau tak ada muka dia sekeping memang tak sah. beliau laa camera maniac.wawaaa..semua gambar nih aku amik 2 days before cuti abis.wuwuu..tengok langit, cerah, terang benderang..tapi da takda mud mau merempit..

thanks for reading this..:)



No comments: