Friday, March 18, 2011

1 Jam Sahaja Untuk Bumi Kita

bila mendapat tahu tentang kejadian gempa bumi dan tsunami melanda jepun,semua jadi gerun,takut dan segala perasaan bercampur-baur.kejadian seumpama tu dan bencana alam yang berlaku mengingatkan kita semua yang bumi semakin tua dan terlalu banyak kemusnahan yang dilakukan manusia terhadap bumi kita ni*selain daripada nak menunjukkan kuasa Tuhan yang Maha Agung*

nah..maka dengan ini aku nak berkempen untuk Earth Hour 2011 yang akan berlangsung pada 26 March 2011 bermula jam 8.30 malam sampai laa 9.30 malam.tak lama,kan kan?kejap aje.satu jam aje pon :) dalam satu jam tu,duduk laa diam-diam dalam gelap-matikan suiz lampu,laptop,pc dan seumpama dengannya.bagi bumi kita ni rehat sekejap :)


aku,selaku penghuni di bumi ni*statement macam angkat sumpah.haha xD* dah pun join kempen ni.korang pon join laa jugak.tunjukkan yang kita juga peka dengan alam sekitar.tunjukkan yang kita juga sayangkan bumi ni :) aku dah pon meningkatkan jumlah rating supporter negeri johor.ya..aku johor mari!!!xD

sama-sama laa kita menyokong Earth Hour 2011!

thanks for reading this :)

notahujungkaki: pernah jugak aku ikut kempen ni.tapi kan kan setengah jam aje kot pasal memikirkan exciment yang menimbun,maka selepas setengah jam aku pon on laa pc -,=* tapi tahun ni semangat nak ikut kempen ni.1 jam matikan elektrik kat rumah.haha xD sayangi bumi kita.peace!

5 comments:

Anonymous said...

jimat bil elektrik utk satu jam :)

~::HANAH RISHAS::~ said...

@sayaBukanSamdol

ahaaa xD btol jugak tu.sambil menyokong kempen,sambil jimat letrik.haha :)

Jendela Hati said...

betul tu Kuya. emang kena join. sy dah join 2 kali sebelum nie. bergelap dok diam2. hehe

~::HANAH RISHAS::~ said...

@jendela hati

hehe ^^ tahun ni betul2 mau join,satu jam punya xD

walinong sari said...

sy pon join kempen ni. taon lepas paling latest kat hostel sekolah. senyap sunyi jadi nya..