Tuesday, March 15, 2011

Indahnya!Bentuk-bentuk Itu Di Dada Langit.

aku suka tengok langit.kenapa?sebab langit tu lapang*selalu aku berdoa agar hati dan jiwa aku selapang tu*walau acap kali langit mendung dan sesekali gegar kerana dentuman guruh dan hujan mulai turun,bila semua reda-maka langit akan kembali cerah dan kelapangan dada langit tu menujahi mata,kan kan.paling suka apa yang ada kat langit tu-awan!ya..aku suka tengok awan yang berkepul-kepul dan kemudiannya membentuk bentuk-bentuk yang unik xD kuasa Tuhan,kan kan nak tunjukkan keindahan yang mampu dicipta oleh-Nya.

jom layan ----> betapa amazingnya bentuk-bentuk yang terhasil daripada gumpalan awan di dada langit yang lapang :)


nampak tak?nampak tak? tu eagle.

bentuk ikan.cantik,kan kan?*ikan tersebut berwarna kekuning oren pasal baru lepas goreng-just joking xD*

teka,ni bentuk apa? :) 

dan teka lagi-yang ni apa pulak? xD 

auuummm!!!-ouchhh..takutnya!ini bentuk kepala dinasour trex


dua gambar di atas-dragonfly dan penyu :) cool!

patrick star!kawan ko ada kat atas langit ah! xD tu bentuk starfish

cantik,kan kan semua ni.macam satu lukisan alam pulak.indah dan subhanallah..kuasa Dia :) ada banyak lagi awan-awan dan lukisan-lukisan langit yang real-sampai aku kagum gila.cantik!:) 

:) so amazing!

thank you for reading :)

notahujungkaki: turut sama merasa ketakutan,kesedihan dan kesengsaraan yang dilalui oleh mangsa-mangsa tsunami di jepun-kehilangan harta benda,keluarga.oh..sekali tuhan datang kan bala,sekelip mata semua hilang,kan kan?kejadian tu menunjukkan sedikit aje bala yang menimpa sebahagian penduduk di situ.moral?-->bumi dah semakin tua.sebagai umat islam,anggaplah ia sebagai satu petanda bahawa Allah itu Maha Kuasa.apa sahaja yang dikehendaki berlaku,maka berlaku lah ia*terpikir juga,dari mana datangnya air yang banyak gila tu?kemudian dalam sekelip mata menghancurkan kawasan yang dilaluinya dan akhirnya kering.subhanallah.sama-sama laa kita beringat ya :) peace!*

5 comments:

miss shark said...

subahanallah. indah sungguh ciptaan Tuhan ni kan. cantik betul awan tu.

emm, sama2 lah kita doa kan kesejahteraan rakyat Jepun ye.

Cik Yana said...

Wah~ kalau tengok depan mata mesti excited gila.

~::KUYA HARIS::~ said...

@miss shark

cantik kan kan?hehe ^^

@ cik Yana

tuh ah.kalo dapat tengok guna mata sendiri,real punya..perghhh..mau terpaku.eheehhhh xD

Tok Esah said...

subhanallah, lawa sungguh!!

~::KUYA HARIS::~ said...

@tok esah

:) kuasa tuhan