Monday, April 18, 2011

Kerana Laksa Penang,Sampai Ke Penang Mencarinya.

kalau cakap pasal perempuan mengandung,mesti ada kisah mengidam.kalau mengidam mesti berkait dengan perempuan mengandung*tapi orang tak pregnant pon still boleh mengidam jugak.haha xD* senang cerita memang berkawan rapat laa orang mengandung dengan kes mengidam dorang ni.salah seorang yang terkena kes mengidam ni ialah zue,isteri kepada abang sepupu aku,a'ai.dia mengidam punya laa ekstrem,sampai terpaksa meredah onak dan duri semata nak cari benda yang zu nak ni.haha*tipu aje oke.haha.nak kasi gempak cerita aje tu*


tak silap aku,time tu a'ai ni balik kampung,rumah nenek dengan zu.time tu zu mengandung anak sulung.tengah cuti kat kampung,tang tang tu jugak laa zu ni mengidam nak makan laksa penang.berhari-hari jugak laa a'ai ni terpaksa membiarkan isteri dia mengidam.ni kes nak tunggu ada pasar laa ni*kat tempat aku tu,kalau pasar petang-petang ni hari jumaat.semua ada woo.best!* maka a'ai pon dengan semangat pergi pasar,dan-dan lepas sembahyang jumaat kot terus berdesuuup dengan kereta*aku laa si mangsa peneman beliau -_=** senang hati a'ai sebab ada orang jual laksa penang.untung jugak laa zu pasal dapat makan benda yang diidamkan.dan untung jugak aku tak payah penat-penat mengikut a'ai mencari laksa penang tu lagi.

tapi kan kan,bila a'ai hidang laksa tu depan mata zu,boleh pulak dia kata 'ni bukan laksa penang betul kan?abang beli kat pasar kan?zu tak nak.zu nak yang betul punya'.yang kelakarnya,malam tu a'ai ni terpaksa tidur kat luar pasal bini dah merajuk tak dapat apa yang dia nak.haha.macam nak meletup perut aku gelakkan a'ai.haha xD pagi esoknya, a'ai bersiap-siap nak keluar.nak tahu dia ke mana?pergi penang beb!aiyoo.. banyak jauh woo.dari johor mahu ke penang.mahu terbakar punggung duduk dalam kereta tu.tapi ni kes sayang bini.tak mahu bini merajuk lama-lama,tak mahu bini terus mengidam,maka dengan baik hati,a'ai bawa zu pergi penang untuk mencari laksa penang.haha.

ekstrem kan kan kes mengidam kakak sepupu aku ni.sampai ke penang mencari.haha.tapi kata a'ai,bila dah dapat laksa tu,jamah sikit aje pon.macam tak berbaloi pulak bawa sampai ke sana.ingat makan laa bermangkuk mangkuk.haha.

thanks for reading this :)

notahujungkaki: kadang-kadang kan,kes mengidam ibu mengandung ni agak kritikal jugak.macam-macam dimintanya.salah satu kes macam kakak sepupu aku ni.nasib baik laa a'ai ni jenis yang tak kisah.memang dan-dan pagi tu jugak berangkat ke penang.best wooo! xD psssttt,kalau aku mengidam,nak mengidam bunga tulip yang berasal dari tempat bunga tu boleh tak?haha.jauh boleh makan angin tu.haha xD peace!

18 comments:

cik gurlzanne said...

waaa . sayang bini la katekan =]

~::KUYA HARIS::~ said...

@cik gurlzanne

haha XD tuh laa.pasal sayang bini sanggup pegi penang semata carik laksa.cool! :)

amny said...

alahaaiii..kecur ae liur nak makan laksaa...huuhu

cik gurlzanne said...

haha yeke..ala besa je pon laksa png . kna pandai cari tempat la . anne orang png . =]

~::KUYA HARIS::~ said...

@amny

huhu TT______TT tahu tkpa.tetiba rasa lapooooo nak makan laksa penang.nyum2 -_=**

~::KUYA HARIS::~ said...

@cik gurlzanne

hehe ^^ bagi kami yang duk kat luar penang ni,musti laa lain.laksa penang tuh sedap!hehe ^^ wah..salam kenal orang penang.hah,cik gurlzanne pandai masak laksa penang tak???nanti boleh buatkan ntuk kita.hehe XD

miss shark said...

wahhh.. betul2 sayang bini namanya nih. untung dapat husband macam tu kan?

Nyze 二ザ Crazee said...

wow!
tabik spring kat abang sepupu kuya.

pssst.. sama lama bunga favorite kita.. >__<

cik gurlzanne said...

1stly thanx ya kuya ltak name kite kat bloglist awak .
boleyh je nak masak . ngeee =]

~::KUYA HARIS::~ said...

@miss shark

haha XD tahu takpa.nak jugak laa yang macam tu.keke ;')

~::KUYA HARIS::~ said...

@nyze crazee

;') jangan tabik sampai tecabot spring.teehee ^^

mmg suka dengan buga tulip tau.hehe XD

~::KUYA HARIS::~ said...

@cik gurlzanne

welcome2 ;) hah..boleh laa masak ntuk kita eah.hehe ;')

faiz said...

mmg ekstrem mengidam eiyh ni..

cik gurlzanne said...

boleh saje =]
arini mak kite masak laksa .
nyum nyum

~::KUYA HARIS::~ said...

@cik gurlzanne

wahhhhh..mahoooo jugak!!!!!!!!!!nyummmmmm TT________TT

~::KUYA HARIS::~ said...

@faiz

hehe ^^ tahu takpa.sampai ke penang cari laksa tuh XD

cik gurlzanne said...

tengok nih http://gurlzanne.blogspot.com/2011/04/laksa.html

~::KUYA HARIS::~ said...

@cik gurlzanne

apekah ia???apekah??? hehe ^^