Saturday, July 9, 2011

Budak-Budak Sekarang.

assalamualaikum.

tadi aku teman sepupu aku pergi cc, ambil lappy dia. masuk ward for a few days. haha. for this entry, i'm not gonna  tell about her lappy tapi aku nak share satu benda dengan korang. time dia tengah deal dengan owner cc tu, aku dok laa menunggu kat dalam tu, sambil perhati beberapa orang budak sedang khusyuk menghadap pc.

tiba-tiba aku terdengar seorang girl ni cakap kat member dia.

budak 1: eh, ada budak add aku laa. *dia buka fb*
budak 2: *nampak sangat excited then tell her friend to accept the request* tekan aje laa butang accept tu.
budak 1: done! eh, dia chat dengan aku laa. nak minta nombor phone aku.
budak 2: bagi aje laa *makin duduk dekat kat member dia* hensem jugak budak ni.

aku asyik perhati aje budak perempuan dua orang tu. bukan main suka bila ada orang yang tak dikenali nak kawan-kawan dengan dia. siap kata budak lelaki tu handsome oke by just tengok profile picta aje. aku rasa dunia maya sekarang ni sangat menakutkan. sangat tak elok untuk budak-budak. just like that 2 girls yang aku rasa baru 12 ke 13 tahun, dengan senang aje accept kawan. then bila mintak nombor phone, terus bagi.

no wonder laa budak-budak sekarang ni lagi advance berbanding zaman-zaman aku membesar dulu. dunia mereka penuh dengan teknologi. semua kat hujung jari aje. fb, twitter, ect - macam makan nasi aje, ye tak? tapi bahaya jugak benda-benda ni. kat fb tu, entah berapa ramai yang tipu dorang punya profile, kan kan. bukan boleh percaya.

thanks reading this.

notahujungkaki: sebagai seorang kakak yang baik, aku sentiasa mengawal fb dan juga laman-laman sosial yang adik perempuan aku masuk. haha. kiranya aku tahu password dia. i do care! she's my only little sister i have. tak mahu laa adik aku tu jadi macam girls yang aku nampak tu. sekurang-kurangnya, aku boleh kawal siapa yang berada dalam friend list adik aku. haha. sungguh baik, kan aku ni. haha xD peace! ----- aku hanya akan berhenti bila dia dah cukup besar untuk jaga social life by her own :')

7 comments:

cik gurlzanne said...

betul tu cik kuya. sekarang nie macam macam boleh belaku kan .

Unknown said...

baru je blik dr keja td then trnampak budak2 dating kat restoran.. siap malu2 lg..
alahai... tlebih advance da diorang ni.. aku dulu form 1 & 2 xda la dating2 cam diorang tu.. hehehe..

manissa said...

saye suke cara awak jage adik awak tu.cm sweet je
sy pn kne amik pasword adik sy ni.
nak cntrol die.
hee

qaisara said...

saya sgt setuju... budak2 kecik tipu profile pun ramai.... gamabr2 dlm fb tu kdg2 copy paste ajer....

Anonymous said...

cmne la nnt anak kita lak ek...

nexx said...

yer.. betul2x..

key0 said...

mcm mane kamu kawal fb adik kamu?
hack ka?
or taw psword?
nk try wat kt adik pompuan ak sy gak..hehe